ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

قدس-پنجمین جلسه‌ ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس با دستور کار اتخاذ راهکارهای لازم به منظور حفظ و ارتقای آمادگی مدیریت شهری در برابر بحران های مختلف از قبیل شیوع ویروس کرونا، زلزله و سیل برگزار شد.

سحرنگار-به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، پنجمین جلسه ستاد مديريت بحران شهرداری قدس در سال ۹۹ به ریاست مسعود مختاری شهردار قدس و با حضور اعضای ستاد برگزار گردید. بر اساس این گزارش، پس از ارائه موارد مطروحه و بررسی آنها در جلسه ستاد بحران تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

مهندس مسعود مختاری، شهردار قدس ضمن تشکر از همراهی و همکاری همه مدیران و همکاران شهرداری قدس در برگزاری منظم جلسات مدیریت بحران و انجام وظایف محوله در مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد: تا محو کامل بیماری کرونا وضعیت تهاجمی نسبت به این بیماری همچنان با تمام قوت ادامه داشته باشد.

وی افزود: در محل تجمعات بیشتر از ۳ نفر حتماً پرسنل شهرداری اعم از کارگری و کارمندی از ماسک استفاده نمایند. با توجه به دستورالعمل های صادره پیرامون رعایت نکات بهداشتی پرسنل، مدیران محترم نسبت به تهیه ملزومات بهداشتی مورد نیاز افراد مبادرت و از سوی دیگر همه نیروهای شهرداری اعم از اداری، خدمات شهری و فضای سبز نسبت به رعایت موارد بهداشتی فردی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست اقدام لازم را با تمام قوت معمول نمایند.

شهردار قدس رعایت پروتکل های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی را حائز اهمیت برشمرد و بیان داشت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر همچنان نسبت به گندزدایی سطوح داخلی اتوبوس ها و تاکسی های خطوط داخلی و برون شهری و الزام به رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش در بین مسافران در ایستگاه‌ها و داخل اتوبوس و تاکسی ها اقدام کند.

مهندس مختاری خاطرنشان کرد: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی نیز همچون گذشته می بایست در دستور کار واحدهای ذیربط قرار گیرد. لذا ضدعفونی محیط های ساختمان اداری شهر مطابق درخواست و معابر پرتردد توسط معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی انجام خواهد شد.

ضدعفونی بوستانهای سطح شهر از دیگر مواردی بود که مورد اشاره شهردار قدس قرار گرفت. وی در این باره گفت: ضدعفونی مداوم کلیه نیمکت ها، سطل‌های زباله، وسایل ورزشی و بازی کودکان در سطح پارک‌ها مطابق معمول مدنظر قرار گیرد و سازمان فضای سبز روزانه گزارش خود را طبق لیست های اعلام شده به معاونت خدمات شهری اعلام نماید.

مهندس مختاری با بیان اینکه در بحث کرونا شاخص و معیار ما دستورالعمل های صادره از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می باشد، تصریح کرد: جهت ایجاد ارتباط و هماهنگی بهتر در این زمینه می بایست یک نفر به عنوان رابط شهرداری و مرکز بهداشت و درمان شهرستان قدس برای پیگیری و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی شود. از آنجایی که کرونا فعلاً نه واکسن دارد و نه داروی مشخصی و بهترین راه درمان آن پیشگیری برای مبتلا نشدن بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد، وزارت بهداشت و درمان برای تمام مشاغل دستورالعمل مبارزه با این بیماری را صادر نموده است لذا جهت تبدیل شدن حوزه کاری هر یک از ما به یک مرکز بهداشت، مسئول محترم اداره دانش، پژوهش ها و دفتر بهبود کیفیت و HSE نسبت به نظارت جدی و مستمر بر کار پیمانکاران کارهای جزء و کل در حوزه‌های امورات عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری و حوزه‌های داخل سازمانی در خصوص بحث کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، علاوه بر مسائل ایمنی و آموزش افراد اقدام نمایند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس در ادامه بر آمادگی شهرداری در برابر بحران های دیگر از قبیل سیل و زلزله تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌ گسل مشا و ادامه آن تا هشتگرد مقتضی است نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شهرستان قدس اقدام لازم از طرف ستاد مدیریت بحران شهرستان قدس به عمل آید. از آنجایی که سالن های در اختیار سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قدس کارکرد چندمنظوره دارد و علاوه بر استفاده ورزشی در شرایط اضطراری به عنوان سوله های مدیریت بحران تلقی می‌شود، لذا این اماکن به این منظور آمادگی داشته باشند و از طریق نصب تابلوهای مدیریت بحران در همه این سالن ها به مردم اطلاع رسانی گردد.

وی بر تدوین طرح مطالعاتی جامع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهر قدس تاکید کرد و افزود: این طرح می بایست سریعاً تهیه شود تا بر اساس آن ضرورت ها و نقاط قوت، توان، کاستی‌ها و نیازهای خود را مشخص کرده و به نتیجه برسانیم. همچنین موجودی انبار بحران شهرداری برای رسیدگی فوری به حوادث می بایست پاسخگوی جمعیت شهرستان باشد که در این راستا در دوره های زمانی مشخص اقدامات لازم جهت تهیه ملزومات صورت می پذیرد.

مهندس مختاری خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت پیش آمده ناشی از تعطیلی خانه های فرهنگ بر اثر شیوع بیماری کرونا نسبت به تهیه نقشه های خانه های فرهنگی که نیاز به تخریب و بازسازی در راستای مقاوم سازی و ایمن سازی مراکز دارند اقدام خواهد شد. همچنین مناطق ۱ و ۲ شهرداری قدس می بایست نسبت به ارسال لیست ساختمان های با عمر بالای ۱۶ و واحدهای مسکونی، مجتمع های تجاری و ابنیه بیش از ۵ طبقه به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اقدام نمایند تا متعاقباً سازمان آتش نشانی در خصوص بازدید و رفع نواقص مبادرت نماید.

شهردار قدس از عدم استقرار حلال احمر در شهرقدس به رغم اختصاص زمین از سوی شهرداری انتقاد کرد و گفت: از فرمانداری محترم شهرستان قدس تقاضا داریم نسبت به استقرار جمعیت هلال احمر در شهرستان قدس با توجه به اهمیت بحث اسکان شهروندان محترم در حوادث پیش بینی نشده و اضطراری که بر عهده جمعیت فوق است، تمهیدات لازم را معمول نمایند. همچنین تعیین تکلیف بیمارستان صحرایی به منظور تجهیز و راه اندازی در دستور کار قرار دارد و در این خصوص با رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و فرمانداری شهرستان قدس مکاتبه لازم انجام خواهد شد.

مهندس مختاری بر لزوم ایجاد شبکه لرزه نگاری و پیش نشانگرهای زلزله در شهر قدس تاکید کرد و گفت: اولویت در توسعه شبکه لرزه نگاری و پیش نشانگرهای زلزله با مناطق زلزله خیز یا خطر نسبی بالا و همچنین پهنه های جمعیتی با تراکم بالا است لذا با امعان نظر به اینکه مدیریت یکپارچه و متمرکز شبکه لرزه نگاری پیش نشانگرهای زلزله توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد، در این ارتباط مکاتبه لازم با مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری تهران جهت تسهیل در بهره مندی شهرقدس از امکانات فوق الذکر که به عهده وزارت راه شهرسازی است صورت می پذیرد.

اتخاذ راهکارهای لازم جهت پیشگیری از خسارات حوادث سیل نیز از دیگر مواردی بود که رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس مورد اشاره قرار داد و گفت: به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سیلاب و رفع موانع احتمالی نسبت به جمع آوری مصالح ساختمانی و خاک و مخلوط دپو شده در مسیر رودخانه در انتهای بوستان زیتون به منظور تسهیل در عبور و کنترل سیلاب احتمالی اقدام خواهد شد.

پربازدیدترین

مقالات

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار ملارد :

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است

ملارد – فرماندار ملارد گفت:شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.  
 مقاله برای روز معلم

مقاله برای روز معلم

نقش تاثیرگذار معلمان در زندگیمان و نگرش ما به جهان را نمی توان در نظر نگرفت این معلمان هستند که چشمان ما را به دنیای بزرگ و ناشناخته ای که در آن زندگی می کنیم باز می کنند در ادامه یک مقاله
حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

بحث در مورد حقوق بشر و شهروند از مباحث مطرح و مهم جهان کنونی است که مورد توجه اندیشمندان و صاحبان مکاتب حقوقی مختلف قرار گرفته است.
رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کن

ویژه نامه ها

نظرسنجی

نظر شما در مورد کیفیت اخبار این سایت چیست؟

تبلیغات سایت

 

Template Design:Dima Group