ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
شهرقدس -رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس با بیان اینکه سوزاندن کاه و کلش و باقیمانده گیاهان نه تنها هیچ مزیتی برای اراضی کشاورزی ندارد بلکه جرم تلقی می شود، بر لزوم آگاهی بخشی به کشاورزان در این زمینه تاکید کرد.
 
سحرنگار-به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، محسن همیانی با اشاره به حریق کاه و کلش در بخشی از اراضی کشاورزی روستای زرنان بالا اظهار کرد: این روزها پس از برداشت محصول شاهد آتش زدن کلش و کاه باقیمانده از درو در اراضی کشاورزی توسط مالکین و کشاورزان هستیم که حوادثی را در پی دارد.
وی با بیان  اینکه گاهی کشاورزان نسبت به آتش زدن مزارع اقدام می کنند، افزود: این اقدام نوعا بدون ملاحظات ایمنی و بدون در نظر گرفتن اینکه عدم کنترل حریق ایجاد شده و سرایت آن به مزارع و باغات مجاور محمل چه خسارات سنگینی را به دنبال خواهد داشت، صورت می پذیرد؛ به امید اینکه آفات زمین از بین رفته و با آبیاری زمین از سوی مامورین مظلوم آتش‌نشانی، آماده کشت بعدی شود. موضوع جالب تر اینکه این افراد خود محل را ترک کرده یا از دور نظاره گر میشوند و در مواجهه با مامورین از علت وقوع حریق اظهار بی اطلاعی میکنند.
وی بر لزوم آگاهی بخشی به کشاورزان در  این باره تاکید کرد و تصریح کرد: کشاورزان عزیز آگاه باشند که کارشناسان جهاد کشاورزی این عمل را موجب از بین رفتن مواد مغذی و قوت خاک ارزیابی کرده اند. از سوی دیگر، ستاد مدیریت بحران استان تهران اعلام داشته طبق ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی این عمل و تخلف مستوجب مجازات و محکومیت است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس افزود: علیرغم پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد در جلسات مرتبط از سوی مبادی ذی مدخل، اما متاسفانه اقدام موثری در جهت آگاهی بخشی به کشاورزان و اطلاع رسانی عمومی در محل از طریق نصب بنر و ...صورت نگرفته است.
همیانی ضمن ابراز گلایه از بی توجهی به صرف منابع مهمی از وقت، نیروی انسانی، آب و لجستیک آتش نشانی در این زمینه اذعان کرد: نتیجه این مأموریت‌ها فرسودگی و سوختن لوله های مخصوص آتش نشانی و آسیب خودروهای سنگین همراه با آب سازمان در اراضی شخم کشاورزی است، خستگی مفرط نیروی عملیاتی سازمان نیز دلیلی مضاعف بر این مسأله است، زیرا همزمان ماموریت‌های مختلف دیگری از قبیل حریق مسکونی، صنعتی و یا حوادث جاده ای و امداد و نجات در حال وقوع می‌باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: درست است که آتش نشانان افرادی از جان گذشته و ایثارگر هستند، لیکن اینگونه استفاده های ابزاری و ظلم به این فرزندان زحمتکش جامعه دور از عدالت و انصاف است و انتظار می‌رود مدیران و مسئولان مرتبط با موضوع در سازمانهای مختلف تدابیر و اقدامات اجرایی لازم را به مورد اجرا درآورده و در چارچوب قانون به وظایف خود عمل نمایند.
 
 
 
 
 

پربازدیدترین

مقالات

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار ملارد :

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است

ملارد – فرماندار ملارد گفت:شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.  
 مقاله برای روز معلم

مقاله برای روز معلم

نقش تاثیرگذار معلمان در زندگیمان و نگرش ما به جهان را نمی توان در نظر نگرفت این معلمان هستند که چشمان ما را به دنیای بزرگ و ناشناخته ای که در آن زندگی می کنیم باز می کنند در ادامه یک مقاله
حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

بحث در مورد حقوق بشر و شهروند از مباحث مطرح و مهم جهان کنونی است که مورد توجه اندیشمندان و صاحبان مکاتب حقوقی مختلف قرار گرفته است.
رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کن

ویژه نامه ها

نظرسنجی

نظر شما در مورد کیفیت اخبار این سایت چیست؟

تبلیغات سایت

 

Template Design:Dima Group