ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

قدس-سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با افزایش شرکت‌ها، طرح‌ها، ایده‌های دانش‌بنیان و تولیدات علمی موجب تحقق جهش تولید شوند که این موضوع با همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری عملی می‌شود.


سحرنگار، عبدالله قاسمی پیربلوطی که به‌منظور تعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در جمع اعضای هیئت مدیره و مسئولان صندوق لیدکو در سالن کنفرانس ساختمان ولایت این دانشگاه سخن می‌گفت، اظهار کرد: به‌دنبال کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، شهرقدس، ملارد و صفادشت هستیم تا بتوانیم با ایجاد مهارت‌آموزی و کارآفرینی آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان و پژوهش‌های کاربردی را در منطقه ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی نباید از شهریه دانشجویان تأمین شود، هدف ما کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه، کسب درآمد از بخش‌های غیردولتی و حمایت از طرح و ایده‌های دانشجویان از طریق منابع خصوصی و صندوق‌های غیردولتی است که در بخش پژوهش و فناوری فعالیت می‌کنند و در این راستا باید سراغ حمایت از طرح‌های فناورانه دانشجویان در بخش درآمدهای غیرشهریه‌ای برویم.


برنامه‌های راهبردی دفتر مشاوره‌ امین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس عملیاتی می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد، صفادشت با تأکید بر اینکه ایده‌های کسب و کار، پیشنهادها و طرح‌های درآمدزا توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری ابداع شده است، خاطرنشان کرد: قصد نداریم با فروش ایده و طرح، هزینه‌های پژوهشی دانشجویان و استادان را تأمین کنیم؛ بلکه سعی داریم با مشارکت دادن صندوق‌های پژوهش و فناوری مانند لیدکو یا صندوق فاندکو که یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ دانش‌بنیان لیدکوست با هدف هم‌افزایی علم با ثروت، دانش و پژوهش آکادمیک از طریق تجاری‌سازی و تولید ثروت در بخش‌های پزشکی، داروسازی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و فروش طرح‌های کسب‌وکار اقدامات مؤثری انجام دهیم.

 

قاسمی پیربلوطی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در جهش تولید بیان کرد: دانشگاه‌ها باید با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از طریق تولیدات فناورانه موجب تحقق جهش تولید شوند و این مهم می‌تواند با ورود به حل مسائل کشور به‌صورت علمی همراه باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس بر مشکلاتش فائق آمده است

وی با توجه به حوزه‌های فرهنگی و توسعه سرمایه‌های انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: خروجی دانشگاه‌ها باید فارغ‌التحصیلان متعهد و دانشجویان پژوهشگر و اخلاق‌مدار برای ورود به جامعه باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد، صفادشت افزود: در حوزه صنعت و اشتغال نباید به ارزیابی‌های ظاهری اکتفا کنیم و نمی‌توان تنها به صورت ظاهری حق مطلب را در این زمینه بیان کرد، بلکه باید به صورت میدانی در فضاهای صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان کار کنیم.

قاسمی پیربلوطی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس نخستین واحد جزء واحدهای شناخته شده در کشور است که به‌‌دلیل ایجاد مراکزی مانند مدرسه اشتغال، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز رشد و فناوری‌های نوین، مرکز نوآوری و فناوری در واحد ملارد، مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی و کاربردی در واحد شهرقدس، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در هر سه واحد توانسته با سیاست‌های جدید مدیران بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش‌ها و اقدامات مؤثر فعلی تا حد زیادی به مشکلات خود فائق آید.

 

پربازدیدترین

مقالات

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار ملارد :

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است

ملارد – فرماندار ملارد گفت:شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.  
 مقاله برای روز معلم

مقاله برای روز معلم

نقش تاثیرگذار معلمان در زندگیمان و نگرش ما به جهان را نمی توان در نظر نگرفت این معلمان هستند که چشمان ما را به دنیای بزرگ و ناشناخته ای که در آن زندگی می کنیم باز می کنند در ادامه یک مقاله
حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

بحث در مورد حقوق بشر و شهروند از مباحث مطرح و مهم جهان کنونی است که مورد توجه اندیشمندان و صاحبان مکاتب حقوقی مختلف قرار گرفته است.
رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کن

ویژه نامه ها

نظرسنجی

نظر شما در مورد کیفیت اخبار این سایت چیست؟

تبلیغات سایت

 

Template Design:Dima Group