ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 
قدس - حسین چناقچی، رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرقدس به ارائه گزارشی از عملکرد شوراهای اسلامی شهرستان قدس پرداخت.

 

 

سحرنگار - به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، چناقچی شوراها را یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و از اهداف بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: اصل هفتم قانون اساسی به واگذاری امور و تصمیم‌گیری‌های محلی به خود مردم اشاره دارد که بر همین اساس شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل گرفت.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات شورای اسلامی و شهرداری قدس پرداخت و اظهار کرد: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا هر ساله برنامه‌ریزی‌هایی را برای شهر و روستا پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۱۴۰۱ اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس ادامه داد: یکی از مشکلات مردم شهرقدس و بویژه اهالی کاووسیه بحث تردد در خیابان پیروزی شمالی بود که با پیگیری مسئولان شهرستان و مدیریت شهری به عنوان مطالبه شهروندان احداث زیرگذر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

چناقچی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای سیما و منظر شهری پرداخت و گفت: توجه به المان‌ها و مبلمان شهری جزو برنامه‌های شورای اسلامی بوده که در همین راستا المان میدان امام حسین (ع) در سال گذشته تکمیل و افتتاح شد.

وی تصریح کرد: با وجود استعدادهای درخشان و پتانسیل‌های ورزشی خوب شهرستان قدس در رشته‌های مختلف، متاسفانه با کمبود سرانه‌ها مواجهیم که در این راستا شورای اسلامی و شهرداری قدس در سال ۱۴۰۱ تلاش نمودند قدم‌های بزرگی را بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس افزود: در این زمینه شاهد احداث زمین فوتبال ساحلی بودیم که دارای زمینی استاندارد بوده و در غرب استان تهران منحصر به فرد است. همچنین احداث زمین چمن شماره ۲ پارک ولیعصر (عج) و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سالن شهید ولی‌الله محمدی، بازسازی سالن ورزشی حضرت ولیعصر (عج) و بازسازی و تکمیل سالن شهید رسول حیدری یا خانه تکواندو و کاراته از جمله پروژه‌های عمرانی اجرا شده در حوزه ورزشی است.

ساماندهی و آسفالت معابر سطح شهر دیگر موضوعی بود که رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس بود. چناقچی در این زمینه اظهار کرد: اقدام مهمی که در دوره فعلی به نتیجه رسید ساماندهی معابر سه شهرک و محله جدیدالاحداث بود که پیش از این فاقد جدولگذاری و آسفالت بود. عملیات جدولگذاری و آسفالت معابر شهرک الغدیر، خیابان گلستان (محله باغ تیموری) و شهرک فرزان در سال گذشته اجرایی شد و بحمدالله ادامه کار آسفالت شهرک فرزان در سال جاری به صورت کامل انجام خواهد شد‌.

وی با اشاره به توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت‌های شهری در مناطق مختلف شهر، خاطرنشان کرد: در این زمینه شاهد احداث بوستان شهید عزیزی در محله کم‌برخوردار شهرک شهید عزیزی بودیم که سرانه فضای سبز این محله را ارتقا داد.

چناقچی در ادامه مطالب خود بیان کرد: روشنایی پارک‌ها و معابر، احداث گلخانه با هدف تامین گیاهان مصرفی شهرداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بازگشایی بلوار حجاب و اتصال محور چیتگر به مرکز شهر از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم مدیریت شهری قدس در سال گذشته بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس در ادامه به برنامه‌های سال جاری پرداخت و گفت: تکمیل آتش‌نشانی میدان ۹ دی و شهرک فرزان، احداث خانه فرهنگ و کتابخانه شهرک فرزان، طرح انتقال آب تصفیه‌خانه برای آبیاری فضای سبز، لوله‌گذاری و انتقال پساب نفت پارس جهت آبیاری فضای سبز و توسعه شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از پروژه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری می‌باشد.

وی افزود: احداث مجتمع مذهبی و فرهنگی در شهرک بسیج (فراز)، تکمیل احداث استخر شهدای سرخه‌حصار، احداث خانه فرهنگ خیابان امامزاده، ادامه و تکمیل پارک آبشن، احداث مجموعه ورزشی تخصصی جانبازان و معلولین، ادامه و تکمیل پارک شهید عزیزی و ساخت فرهنگسرا و زمین ورزشی، مجموعه ورزشی پارک تنیس پارک آزادگان، احداث سالن ورزشی دارالقرآن، همچنین بازسازی زمین چمن اصلی و چمن مصنوعی استادیوم شهدا از دیگر پروژه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس با بیان اینکه توسعه راه‌های ارتباطی شهرقدس در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، بیان کرد: اتصال بلوار شهدای اصناف به محور هفت جوی و مطالعه و تعریض زیرگذر سرخه‌حصار اجرایی خواهد شد. همچنین تعریض و بازگشایی ابتدای خیابان چمن و تعریض ابتدای خیابان صفا در میدان آزادی در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

مطالعه طرح جامع ترافیک شهرقدس، اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری، اجرای برنامه‌های مختلف در راستای تامین اوقات فراغت شهروندان و انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر از دیگر اقدامات مهمی است که در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد.

پربازدیدترین

مقالات

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار ملارد :

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است

ملارد – فرماندار ملارد گفت:شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.  
 مقاله برای روز معلم

مقاله برای روز معلم

نقش تاثیرگذار معلمان در زندگیمان و نگرش ما به جهان را نمی توان در نظر نگرفت این معلمان هستند که چشمان ما را به دنیای بزرگ و ناشناخته ای که در آن زندگی می کنیم باز می کنند در ادامه یک مقاله
حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

بحث در مورد حقوق بشر و شهروند از مباحث مطرح و مهم جهان کنونی است که مورد توجه اندیشمندان و صاحبان مکاتب حقوقی مختلف قرار گرفته است.
رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کن

ویژه نامه ها

نظرسنجی

نظر شما در مورد کیفیت اخبار این سایت چیست؟

تبلیغات سایت

 

Template Design:Dima Group