ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 

 

شهریار -پیرو‌ راهبردهای مهم رهبر معظم انقلاب و طی برنامه ای دانش بنیان و از پیش تعیین شده و با بهره بردن از تکنولوژی جدید ، شهرداری شهریار با تولید و استفاده از آسفالت SMA در معابر خود به جمع تولیدکنندگان دانش بنیان این آسفالت پیوست.

 

 

سحرنگار - به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شهریار؛ محمدصادق کولی وند با اعلام این خبر گفت: عمر مفید آسفالت مسئله بسیار مهمی است که با توجه به افزایش قیمت آسفالت سهم بسزایی در کاهش هزینه ها و هم چنین بهبود رفت و آمد در معابر می گردد.

 

وی افزود: از آنجا که شهرداری شهریارکارخانه تولیدآسفالت برای مدیریت درآمد های پایدار را دارد لذا با اقدامی دانش بنیان و با کمک دکتر سقا ، تکنولوژی منحصر بفرد آسفالت SMA یا ماستیک درشت دانه را به این کارخانه انتقال داد و خوشبختانه توانستیم با علم و درایت دکتر سقا و حمایت همه ضمن تولید این آسفالت و استفاده از تکنولوژی جدیدی که برای تولید آن استفاده می شود مراحل اجرای آن را نیز پشت سر بگذاریم و در کمربندی های مهم سطح شهر از آن استفاده کنیم.

 

شهردار شهریار در ادامه افزود: پیش از این در نقاط دیگر کشور اقدام به تولید این آسفالت شده بود اما متاسفانه در مرحله اجرا با شکست روبرو شد اما با توجه به تلاش های دکتر سقا و معاونت عمرانی و حمایت های شورای اسلامی موفق به این دستاورد مهم در شهرستان شدیم.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی این آسفالت گفت: آسفالت های معمولی باید در معابر و بلوارها با قطر ۱۰ سانتی متر به اجرا در بیاید تا شاهد معابر مناسب باشیم اما در آسفالتSMA با ۴ سانت ضخامت عمر ۲ برابری را برای آسفالت شاهدیم بویژه اینکه تنها ۲۰ درصد به هزینه آن اضافه می شود، البته تلاش هایی نیز در این راستا در حال انجام و مطالعه است که قطر ۴ سانتی متر به ۲ سانتی متر کاهش یابد تا کاملا این آسفالت جایگزین رقیب دیرینه خود شود.

 

وی تصریح کرد: به دلیل عدم توجیه اقتصادی اجرای این آسفالت در کوچه ها فعلا مقدور نیست و تنها در کمربندی های مهم سطح شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت طبق برآورد کارشناسان این آسفالت دارای ۵ سال ضمانت می باشد در صورتی که عمر مفید آسفالت های معمولی نیمی از این مقدار است.

 

شهردار شهریار در پایان افزود: کارخانه تولید آسفالت تنها واحد تولیدی در اجرای این پروژه مهم که با بهره گیری از تکنولوژی مواد پلی استر با قیر و شن بوده واین تکنولوژی از خارج با ارزیابی و تلاش دانشمندان ما هم اکنون در شهریار و کشور قابل استفاده است.

 
 
 

پربازدیدترین

مقالات

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار ملارد :

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است

ملارد – فرماندار ملارد گفت:شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.  
 مقاله برای روز معلم

مقاله برای روز معلم

نقش تاثیرگذار معلمان در زندگیمان و نگرش ما به جهان را نمی توان در نظر نگرفت این معلمان هستند که چشمان ما را به دنیای بزرگ و ناشناخته ای که در آن زندگی می کنیم باز می کنند در ادامه یک مقاله
حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

بحث در مورد حقوق بشر و شهروند از مباحث مطرح و مهم جهان کنونی است که مورد توجه اندیشمندان و صاحبان مکاتب حقوقی مختلف قرار گرفته است.
رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کن

ویژه نامه ها

نظرسنجی

نظر شما در مورد کیفیت اخبار این سایت چیست؟

تبلیغات سایت

 

Template Design:Dima Group