ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 
شهریار - شهردار شهر اندیشه گفت: مدیریت شهری اندیشه در حوزه عمران طرح های ارزنده‌ای تعریف نموده و فعال است که در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.
 
 
 
 
سحرنگار  - چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های خبری شهرستانی که با محوریت فرمانداری شهرستان شهریار و با حضور بهروز کاویانی شهردار اندیشه،اسماعیل صادق زاده مدیر روابط عمومی فرماندار ویژه شهرستان شهریار،الهام افراشته رئیس شورای اسلامی، مهندس نوری معاونت خدمات شهری، مهندس نیکخواه معاونت شهرسازی،مهندس قدوسی معاونت فرهنگی اجتماعی و زرع کانی مدیر روابط عمومی شهرداری شهر اندیشه‌ در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.
 
در ابتدا این نشست اسماعیل صادق‌زاده مشاور و مدیر روابط عمومی فرمانداری به اهمیت کار خبر و اطلاع رسانی پرداخت و گفت:با توجه به شرایط فعلی جامعه ضرورت اهمیت بخشی به مقوله افزایش امید در بین مردم جز وظایف همه ما می باشد که یکی از اهداف اصلی این جلسات نیز با اطلاع رسانی درست گزارشات عملکرد مدیران و پاسخگویی به سوالات مردم از طریق خبرنگاران میسر می گردد. وی به آثار کار خبری اشاره کرد و یادآور شد : در حوزه امید بخشی، امروز مسئولیت اجتماعی خبرنگاران در جامعه که دچار تنش شده است ،خیلی بیشتر نمود پیدا می کند.
 
بهروز کاویانی شهردار شهر اندیشه در ادامه این نشست به برنامه و اقدامات خوب عمرانی پرداخت و در این زمینه اظهار داشت: پروژه های مشارکتی همچون ره باغ ، پیست دوچرخه ، پایش تصویری ، دهکده المپیک ، سرای بانوان ، بحث مترو با پیش پرداخت  ۴٣٠ میلیون تومان در ماه جاری که سهم اولیه شهرداری اندیشه با ١٣ در صد مشارکت  ، سالن ورزشی معلولین در فاز ٢ بخشی از اقدامات عمرانی می باشد.
 
 
وی ادامه داد: بازار مهتاب ، پروژه مشارکتی مسکونی اراضی بنیاد تعاونی نهاجا ، بازار خدماتی و تعمیراتی ، پروژه تجاری در فاز۴ ، پروژه اجرای مطالعات طرح انتقال پساب از شاهد شهر به فاز ۶ و توزیع شهرستانی جهت مدیریت بهینه آب و حفظ فضای ‌انجام مطالعات اولیه آن توسط شهرداری اندیشه ، احداث پارک ١٠ هکتاری جهت ایجاد تفرجگاهی بزرگ ، بوستان معلولین  ، اختصاص بیش از ۶٨ میلیارد تومان به فضای سبز ، اختصاص سه طرح ۱۵ میلیارد تومانی جهت روکش آسفالت ،  چند طرح بهسازی ‌‌جدول گذاری معابر با اعتبارات جدا و بهسازی، پیاده رو سازی سطح فاز ۲  با یک میلیارد اعتبار، احداث بوستان شهید باکری در فاز ۵ و پارکینگ ارغوان در فاز ۴ ، مرکز همایش ها با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان قرارداد برای فاز  جدید  ، افزایش سرانه های آموزشی با اجرای مدرسه ۱۲ کلاسه ، انجام اقدامات و همایش های مختلف فرهنگی ، جلوگیری از تقطیع واگذاری پروژه ها و انعقاد قرارد کلی و احداث پارک همت با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز بخش دیگری از برنامه و اقدامات می باشد.
 
وی یادآور شد : مدرسه دوازده کلاسه فاز ۵ شهر اندیشه در حال اجرا است و تا سال آینده قبل از بازگشایی مدارس به بهره برداری می‌رسد همچنین دهکده ورزشی نیز سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .
 
وی ادامه داد: روکش معابر اصلی و فرعی را در برنامه های شهرداری است و در ۲ مرحله قرار داد مجوز آسفالت داریم که در حال انجام است لکه گیری معابر شهری فاز ۱ ،۲ ،۴،۵ انجام گرفته و همچنین اصلاح نقاط حادثه خیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
 
شهردار اندیشه به سرانه های فضای سبز اشاره کرد و افزود : بوستان ۱۰ هکتاری بین فاز ۵ و ۶ اندیشه مجوز انجام گرفته که تفرجگاه خوبی برای شهروندان شهر اندیشه و شهر های همجوار است و فاز اول این پروژه که شامل مسیر های دسترسی روشنایی و سرویس ها به میزان بودجه انجام میگیرد و فازبندی می‌شود.
 
وی ادامه داد : بوستان شهید باکری و بوستان ارغوان هم مجوز اخذ شده است و انشالله عملیات اجرایی شروع خواهد شد همچنین سرای بانو در حال انعقاد قرارداد هستیم پارک همت نیزدر  ورودی  فاز ۵ با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است . وی در ادامه اظهار داشت : مرکز همایش‌ها تقریبا رو به پایان است که ۲۵ درصد افزایش یافته است که قرداد جدید با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان در حال انعقاد است .
 
کاویانی به احداث پارکینگ عمومی در شهر اندیشه اشاره کرد و افزود :پارکینگ عمومی همواره دغدغه مردم است که این مهم با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان به مساحت ۲هزار متری در چهار راه ارغوان در حال انجام است .
 
شهردار اندیشه به افزایش سرانه های ورزشی در شهر اندیشه پرداخت و خاطر نشان کرد : پیاده راه سلامت با متراژ ۴و نیم هکتار در حاشیه کانال  از فردیس تا انتهای محور کرج اندیشه به صورت خطی  است که توسط عمران و شهرداری به صورت مشارکتی با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان است که  فازبندی شده در حال انجام است که طراحی منحصر به فردی دارد و دارای مسیر دوچرخه و پیاده راه و وسایل ورزشی است.
 
 وی در ادامه به ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و تصریح کرد : از آنجائیکه ناوگان حمل و نقل عمومی در اکثر شهرها فرسوده است اما این مهم در شهر اندیشه با همکاری شهرداری و شورا در این حوزه با ۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده همچنین  تاکسیرانی و مخازن CNG  با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان نوسازی شده است .
 
وی ادامه داد : ۷۵ میلیون به بازسازی  ۳۷۱  صندلی اتوبوس های فعال انجام گرفته است همچنین  برای خط کشی عابر پیاده با اعتبار ۲۶۵ میلیارد تومان انجام گرفته است .
 
کاویانی در ادامه به عدم افزایش تراکم شهری شهر اندیشه پرداخت و اضافه نمود : مجموعه شهرداری مخالف افزایش تراکم در شهر اندیشه است و در جلسه فرمانداری این موضوع مطرح شده است .
 
شهردار اندیشه همچنین در خصوص پروژه مترو یادآور شد : به دلیل اینکه دولت هیچ اعتباری برای این مبحث تعریف نکرده است لذا این وظیفه بر عهده شهرداری ها واگذار شد که امسال در این راستا شهرداری اندیشه با ۱۳ درصد سهم سهام مشارکت باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار را در فاز اول به آن اختصاص دهد .
 
شهردار اندیشه همچنین از دیگر مسائل مهم مطرح شده در اقدامات مدیریت شهری را انتقال پساب فاضلاب شهری از تصفیه خانه شاهدشهربه فاز ۶  شهراندیشه و انتقال آن به شهرهای پایین‌دستی شهرستان شهریار خبر دادتصریح کرد : با توجه به اینکه مشکلات شدید آب آشامیدنی و افت شدید سفره های زیرزمینی را در منطقه دشت شهریار شاهد هستیم لذا  اگر اقدامی درست و اساسی در راستای آبیاری فضای سبز شهر اندیشه انجام نگیرد، شاهد از بین رفتن سرانه  بیش از ۱۶ متری برای هر نفر در شهر اندیشه خواهیم بود .
 
  وی یادآور شد : در این راستا خوشبختانه ۹۶۰ میلیون تومان جهت مطالعه و طراحی این پروژه به شهرداری اندیشه سپرده شد تا با پیگیری و ارایه طرحی کارشناسی شده،  در آینده نزدیک شاهد اجرای این پروژه بسیار مهم در شهرستان شهریار به ویژه شهر اندیشه باشیم.
 
وی همچنین با اشاره به عدم جانمایی آرامستان در طرح جامع شهری اندیشه گفت : توافقات خوبی در این حوزه با همکاری شهرداری شهریار انجام گرفته است لذا با خرید دو دستگاه آمبولانس و اختصاص دو نیرو به سازمان آرامستان های شهریار میزان پرداخت مبالغ شهروندان در جهت هزینه های تدفین بسیار کاهش یافته است که البته در شهری جامع با عنوان شهر اعتمادیه مشکل ارامستانها بطور کلی در حال پیگیری است.
 
 
در ادامه این نشست شهردار اندیشه نیز با تاکید بر اخلاق مداری و رعایت انصاف در نشر اخبار در راستای تنویر افکار عمومی به پاسخگویی سوالات خبرنگاران پرداخت .

پربازدیدترین

مقالات

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار ملارد :

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است

ملارد – فرماندار ملارد گفت:شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.  
 مقاله برای روز معلم

مقاله برای روز معلم

نقش تاثیرگذار معلمان در زندگیمان و نگرش ما به جهان را نمی توان در نظر نگرفت این معلمان هستند که چشمان ما را به دنیای بزرگ و ناشناخته ای که در آن زندگی می کنیم باز می کنند در ادامه یک مقاله
حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

بحث در مورد حقوق بشر و شهروند از مباحث مطرح و مهم جهان کنونی است که مورد توجه اندیشمندان و صاحبان مکاتب حقوقی مختلف قرار گرفته است.
رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کن

ویژه نامه ها

نظرسنجی

نظر شما در مورد کیفیت اخبار این سایت چیست؟

تبلیغات سایت

 

Template Design:Dima Group