ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شهردار باغستان گفت: اولویت فعالیت مدیریت شهری در حوزه فعالیت های عمرانی به اتمام رساندن پروژه های نیمه کاره خواهد بود.


 سحرنگار - دکتر یگانه شهردار منتخب شهرباغستان در نشست  خبری که با حضور مهندس علی محمدی ریاست شورای اسلامی شهر باغستان و جمعی از  اصحاب رسانه با  هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان شهریار در راستای شفافیت برنامه های مدیران پاسخگو برگزار شده بود  در خصوص مسایل مربوط به شهر باغستان گفتگو نمودند. دکتر یگانه در این جلسه ضمن خیر مقدمبه خبرنگاران  اظهار داشت : خبرنگاران با قلم ،فکر، ایده و نظرات خود می توانند چراغ راه مدیران باشند، رسالت خبرنگاری در دنیای مدرن رسالتی بسیار ارزشمند، ارزنده و کاملا مردم محور است چرا که دغدغه اصلی خبرنگاران جامعه و مردم هستند .
 
وی در این زمینه ادامه داد : همچنین از کلیه مدیران و فعالین حوزه رسانه خواهشمندم  به جد از مداخله در امور خارج از حیطه کاری و دانش خود پرهیز نمایند .
 
شهردار باغستان در خصوص سرانه فضای سبز این شهر گفت: سرانه فضای سبز در کشور ۱۵ متر مربع برای هر نفر است و سرانه بین المللی در جهان ۲۵ متر مربع برای هر نفر ،که سرانه فضای سبز شهر باغستان ۲۲ متر مربع برای هر نفر می‎باشد .این نشان می‎دهد سرانه ما از سطح ملی فراتر و با استاندارد جهانی فاصله چندانی ندارد.
 
وی در ادامه به مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و  گفت: مشارکت خوبی با بخش خصوصی در زمینه های مختلف  داشته ایم که فرهنگسرای خادم آباد یکی از این اقدامات مشارکتی است که قبل از ورود بنده به مجموعه شروع شده ولی بنابر دلایلی راکد مانده بود از این رو  اولین اقدام ما پیگیری این پروژه بود که اسناد مناقصه و مشخصات فنی آن آماده و تشریفات قانونی آن انجام و در حال حاضر پروژه در حال اجرا می‎باشد و پیشرفت خوبی نیز داشته است که با تامین اعتبارات مالی فرهنگسرا تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
 
شهردار باغستان  خاطر نشان کرد : بخش قابل توجهی از اعتبارات در پروژه های ناتمام هزینه شده است و به همین خاطر پروژه جدید عمرانی تعریف نخواهد شد و به دنبال آن هستیم تزریق اعتبارات برای پروژه های نیمه تمام را افزایش دهیم.
 
دکتر یگانه شهردار باغستان ادامه داد: طی بازدیدی که به همراه نماینده مردم از پروژه های عمرانی شهر باغستان داشته ایم تعدادی از پروژه ها که راکد مانده بودند را شروع و  در حال حاضر همه پروژه ها در حال انجام می باشند.
 
شهردار باغستان در خصوص پروژه های عمرانی شهرباغستان گفت: حدود ۳۰ پروژه در دست اقدام داریم که شاخص ترین آنها فرهنگسرای چند منظوره خادم آباد که قبلا فقط اسکلت آن اجرایی شده بود و درحال حاضر در مرحله نازک کاری قرار دارد میباشد  که پیشرفت قابل توجه ای داشته است‌.
 
دکتر یگانه در خصوص ساخت و سازهای غیرمجازنیز اظهار نظر کرد و ادامه داد: بنده اعتقاد دارم اگر قانون در راس هرم اجرایی قرارگیرد تخلفات به طور کامل به صفر خواهند رسید.بنده ساخت و سازهای غیرمجاز را در شهر یک فاجعه می دانم و تا آنجایی که در توانم باشد با آن مقابله می کنم.ولی مشکلی که در اکثر شهرها وجود داشته و در باغستان نیز وجود دارد مافیای ساخت و ساز است.با توجه به اینکه متولی ساخت و سازهای حریم جهادکشاورزی است با مشارکت شهروندان و همکاری جهاد کشاورزی با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می شود که با اعمال نظارت و کنترل در ماه های اخیر شاهد کاهش چشمگیر این نوع ساخت و سازها در شهر هستیم.
 
یگانه در ادامه خاطرنشان کرد:شهر باغستان از ظرفیت‎های بالایی برخوردار است ولی با توجه به اینکه حریم ما ۷ برابر محدوده شهری‎مان است ، قانونا اجازه کاری مگر بهره‎گیری از صنایع تبدیلی و کشاورزی در حریم را نداریم.
 
دکتر یگانه در ادامه تعیین تکلیف اراضی اوقافی  و زمین‌های بنیاد مستضعفان با هدف توسعه زیرساخت های شهری را ازدیگر برنامه های مدیریت شهری دانست . شهردارباغستان تکمیل پروژه نیمه کاره تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر و رفع ترافیک این مسیر را از مطالبات اساسی شهروندان و نیاز شهرستان دانست و گفت : پروژه مشارکتی تقاطع غیرهمسطح باغستان با شهرداری تهران درشرایط کنونی نیازمند اعتبار ۵۲۰میلیارد تومانی است که امیدوارم با همکاری و جدیت شهرداری تهران و با تزریق اعتبار مناسب شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه زیربنایی باشیم و در این راستا نیز بهسازی، آسفالت و توسعه معابرشهری و رفع گره‎های ترافیکی نیز با جدیت از سوی شهرداری باغستان دنبال می‎شود.
 
مهندس سعید علی محمدی رییس شورای اسلامی شهر نیز در این نشست با اشاره به رشد مهاجرت و گستردگی شهر ،توسعه خدمات زیربنایی، حفظ و ارتقای سرانه‎های عمومی و تکمیل پروژه های نیمه کاره را  ضروری و مورد تاکید قرار داد و گفت : توسعه فرهنگی ،پارک‎ها و فضاهای ورزشی به ویژه برای بانوان باشد.

پربازدیدترین

مقالات

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار ملارد :

شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است

ملارد – فرماندار ملارد گفت:شعب اخذ رای در ملارد نسبت به ادوار گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.  
 مقاله برای روز معلم

مقاله برای روز معلم

نقش تاثیرگذار معلمان در زندگیمان و نگرش ما به جهان را نمی توان در نظر نگرفت این معلمان هستند که چشمان ما را به دنیای بزرگ و ناشناخته ای که در آن زندگی می کنیم باز می کنند در ادامه یک مقاله
حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

حقوق شهروندی از دیدگاه حضرت علی (ع)

بحث در مورد حقوق بشر و شهروند از مباحث مطرح و مهم جهان کنونی است که مورد توجه اندیشمندان و صاحبان مکاتب حقوقی مختلف قرار گرفته است.
رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

رسالت های خبرنگار، جامعه اطلاعاتی و قداست قلم

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کن

ویژه نامه ها

نظرسنجی

نظر شما در مورد کیفیت اخبار این سایت چیست؟

تبلیغات سایت

 

Template Design:Dima Group