در حالی که هنوز وضعیت آزمون پایانی دانش آموزان و نحوه نمره دادن به آنها همچنان در هاله ای از ابهام است،معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفته:
برای دانشآموزان کلاس اولی به خاطر شرایط خاص و اهمیت یادگیری حروف الفبا که پایه یادگیریهای بعدی و مهارت خواندن است، دستورالعمل خاص داریم!
به این صورت که ارزیابی معلمان از میزان یادگیری حروف الفبا توسط دانشآموزان و مهارتهای پایه خواندن و نوشتن در سطح کلاس اول باید هم شفاهی و هم کتبی انجام شود و علاوه بر معلم که ارزیابی را مشخص میکند، مدیر هم باید تأیید کند!